Duktig
Kategori: Livet med stort L  (0) Kommentarer
Idag var jag så förbannat glad! Jag är så glad att det fortfarande finns människor anställda av klädbutiker som faktiskt förtjänar att arbeta där och som verkligen är skapt för det. Alltså att ge människor service i världsklass. Nu älskar jag alltså kedjan Sisters tack vare tjejen som jobbar där.
Det började med att jag och Slim Suzie skulle köpa en varsin vinterjacka. Vi gled runt och var allmänt trötta på det tråkiga shoppandet. Men vi hamnade då på Sisters och jag blev kär i en jacka därinne. Slims storlek fanns inte, så butiksbiträdet fixar fram den. I samma veva när vi provar och har oss kommer hon fram och säger att jackorna ska sänkas i pris inför morgondagen men att vi självklart får det priset redan idag. Vad gör jag då? Jo, jag kammar åt mig 2 jackor till priset av 1.
Alltså, det finns människor kvar i dagens samhälle som faktiskt ska ägna sig åt försäljning men det är (enligt mig) en ytterst liten del. En människa som kan sälja vill ju alla företag ha, men kunderna vill ha någon trevlig, hjälpsam och genuint trevlig! Som försäljare tycker jag att man har ett ansvar att lära sig balansera det företaget vill ha samt det kunderna vill ha. Det ena fungerar ju inte utan det andra. Så dagens tummen upp går till alla som jobbar och försöker sitt yttersta att göra alla arga chefer och sura konsumenter liiite lyckligare, varje dag!
Det började med att jag och Slim Suzie skulle köpa en varsin vinterjacka. Vi gled runt och var allmänt trötta på det tråkiga shoppandet. Men vi hamnade då på Sisters och jag blev kär i en jacka därinne. Slims storlek fanns inte, så butiksbiträdet fixar fram den. I samma veva när vi provar och har oss kommer hon fram och säger att jackorna ska sänkas i pris inför morgondagen men att vi självklart får det priset redan idag. Vad gör jag då? Jo, jag kammar åt mig 2 jackor till priset av 1.
Alltså, det finns människor kvar i dagens samhälle som faktiskt ska ägna sig åt försäljning men det är (enligt mig) en ytterst liten del. En människa som kan sälja vill ju alla företag ha, men kunderna vill ha någon trevlig, hjälpsam och genuint trevlig! Som försäljare tycker jag att man har ett ansvar att lära sig balansera det företaget vill ha samt det kunderna vill ha. Det ena fungerar ju inte utan det andra. Så dagens tummen upp går till alla som jobbar och försöker sitt yttersta att göra alla arga chefer och sura konsumenter liiite lyckligare, varje dag!
Dagens tjatigaste fras: Money talks!
Kommentarer
Trackback